- Adler, Margot, Drawing Down the Moon, 2d ed. 1985.
- Dobry przegląd odmian Czarownictwa i innych religii neopogańskich we współczesnej Ameryce.
- Farrar, Janet & Stewart, Eight Sabbats for Witches, 1981.
- Dość kompletny przewodnik po podstawowych rytuałach Gardneriańskich i Aleksandryjskich, z tradycyjnymi słowami.
- Farrar, Janet & Stewart, The Witches' Way, 1981.
- Zawiera treść i omówienie większości Gardneriańskiej i Aleksandriańskiej Księgi Cieni, oraz rytuały inicjacji.
- Gardner, Gerald, Meaning of Witchcraft, 1959.
- Przeważnie omówienie podstawowych motywów z dodatkiem długich historycznych dygresji średnio odnoszących się do tematu. Zawiera Legendę Zstąpienia Bogini.
- Ginzburg, Carlo, Ecstasies (
Storia Notturna
), 1989, tłumaczenie angielskie 1991. - Szerokie omówienie kulturowych korzeni sabatu średniowiecznych czarownic, które śledzi rozprzestrzenianie się i zadziwiającą trwałość motywów w folklorze poprzez kontynenty, kultury i tysiąclecia.
- Johns, June, King of the Witches, 1969.
- Biografia Alexa Sandersa, założyciela nazwanej po nim Aleksandriańskiej Tradycji Czarownictwa. W dodatku zawarto pełen tekst Aleksandriańskiej Księgi Prawa, bardzo zbliżonej do Garnderiańskich Nakazów, a mylnie określonej jako Księga Cieni.
- Leland, Charles Godfrey, Aradia, or the Gospel of the Witches, 1899.
- Wywiady z toskańską czarownicą z XIX wieku; źródło części tradycyjnego Pouczenia Bogini.
- Murray, Margaret, The Witches' God, 1931.
- Ta praca teoretyczna, której naukowość stoi pod znakiem zapytania, wpłynęła na Gardnera i innych ludzi odtwarzających pogaństwo. Ogólny zarys przedstawionego w tej książce Sabatu jest wyraźnie podobny do tego używanego w obecnym Czarownictwie.
- Randolph, Vance, Ozark Superstitions, 1947.
- Głównie dziwne wierzenia ludowe; zawiera krótki, lecz niezwykle interesujący opis procesu inicjacji w jakąś odmianę dziedzicznego Czarownictwa.
- Rose, Elliot, A Razor for a Goat, 1989.
- Krytyka prac Murray, omawiająca dostępne świadectwa historyczne mówiące o średniowiecznym czarownictwie. Rose dowodzi, że jakiś rodzaj średniowiecznego kultu czarownic istniał, ale jego ciągłość była wielokrotnie zakłócana prześladowaniami i każde nowe pokolenie musiało odtwarzać "tradycję" przy użyciu ogólnie dostępnych ludziom wykształconym materiałów.
- Starhawk, The Spiral Dance, 1979.
- Trochę bardziej spontaniczne podejście do rytuału Rzemiosła, które zachowuje jednak podstawową strukturę czarownictwa. Prawdopodobnie ta właśnie książka miała największy wpływ na wygląd czarownictwa amerykańskiego.
- Valiente, Doreen, Rebirth of Witchcraft, 1989.
- Historia początków współczesnego Czarownictwa spisana przez Kapłankę, która stworzyła większość liturgii będącej obecnie w powszechnym użyciu.
Patrz też